Hej på er!! Nu har jag en ny blogg så jag lämnar härmed denna.. Besök istället:
www.helenagustafsson.blogspot.com
Vi ses! KRAMAR TILL ER!!
fredag 25 september 2009
tisdag 22 september 2009
Kul me mat
Testade matvete för första gången idag. Nåt som ska vara lite nyttigare än pasta av olika anledningar. Det var riktigt gott, men lite som kalaspuffar till utseendet. Som tur är mycket bättre näringsinnehåll samt en aning smaskigare.
En annan sak som var både kul o tråkigt var att i morse i Malous "efter-tio" var en av min utbildnings föreläsare gäst och skulle prata om boken och metoden iso-dieten. Jag skulle precis tillaga dagens matlåda så jag tänkte jag skulle vrida tv:n åt kökets håll så att jag kunde göra flera saker samtidigt: laga mat, titta och lyssna. Resultatet blev att tv:n pajade, bilden fastnade och blev därefter helt svart. Jäkla skit, vill ju se Kristina! Och vill verkligen inte förstöra vår nya tv.
Lyckades få igång den igen 40 minuter senare, så glad igen, men missade Kristina :(
Kanske nån annan av er såg det, och då ska ni veta att jag KÄNNER henne! hihihihihi
En annan sak som var både kul o tråkigt var att i morse i Malous "efter-tio" var en av min utbildnings föreläsare gäst och skulle prata om boken och metoden iso-dieten. Jag skulle precis tillaga dagens matlåda så jag tänkte jag skulle vrida tv:n åt kökets håll så att jag kunde göra flera saker samtidigt: laga mat, titta och lyssna. Resultatet blev att tv:n pajade, bilden fastnade och blev därefter helt svart. Jäkla skit, vill ju se Kristina! Och vill verkligen inte förstöra vår nya tv.
Lyckades få igång den igen 40 minuter senare, så glad igen, men missade Kristina :(
Kanske nån annan av er såg det, och då ska ni veta att jag KÄNNER henne! hihihihihi
lördag 19 september 2009
Vitalitet!!
Vaknade 06.54, sex minuter före klockan skulle ringa. Med en kopp kaffe i blodet gav jag och Wilma oss ut på prommenad i höstens morgonsol. Wilma utan koppel sprang som en nyfriad fånge, som en tok över gräsplanerna och åkern. Koppel på längs vägen fram till skogen som jag nyss upptäckt vid vår nya "hemort". I skogen var vi ensamma. Wilma springer fram o tillbaka, har mer energi är ett eluttag. Jag går med raska steg och bara njuter av denna härliga stund och Wilmas sprudlande glädje. Hemma en timme senare, jag full av energi, Wilma däckad i sin "koja". Det är vad jag kallar vitalitet!
Nu iväg till jobbet!
Nu iväg till jobbet!
fredag 18 september 2009
INSPIRERAD
Susanne Dalsätt.. kostrådgivaren som medverkade i programmet Tjockholmen för några år sen, heeeeeelt fantastisk!!
För åtta timmar sen blev jag diplomerad kostrådgivare! Nöjd, glad och stolt, men någonting saknades, kände mig inte fullfjädrad. DÅ kom Susanne in och berättade sin historia om hur hon blev intresserad av kost, hur hon valde att utbilda sig, att hon var skitskraj och att det gick åt skogen med sin första klient. Föreläsa vilket hon bestämt sig för att aldrig i hela sitt liv göra gick om möjligt ännu sämre. Idag är hon en framgångsrik kostrådgivare och föreläsare, inne på sitt elfte år av karriären och brínner för det.
Hon hade sån jäkla inlevelse, humor och självdistans att jag blev helt tagen. Jag kände igen mig i hennes känslor som amatör och hon var så fantastiskt inspirerande. Hon fick oss alla att förstå att vi kan det här och kommer att lyckas. Vi är alla fullfjädrade och redo för egna klienter som vi kan råda till ett sundare leverne, bättre hälsa, behaglig form och en högre välbefinnande!
NU vill jag jobba!
För åtta timmar sen blev jag diplomerad kostrådgivare! Nöjd, glad och stolt, men någonting saknades, kände mig inte fullfjädrad. DÅ kom Susanne in och berättade sin historia om hur hon blev intresserad av kost, hur hon valde att utbilda sig, att hon var skitskraj och att det gick åt skogen med sin första klient. Föreläsa vilket hon bestämt sig för att aldrig i hela sitt liv göra gick om möjligt ännu sämre. Idag är hon en framgångsrik kostrådgivare och föreläsare, inne på sitt elfte år av karriären och brínner för det.
Hon hade sån jäkla inlevelse, humor och självdistans att jag blev helt tagen. Jag kände igen mig i hennes känslor som amatör och hon var så fantastiskt inspirerande. Hon fick oss alla att förstå att vi kan det här och kommer att lyckas. Vi är alla fullfjädrade och redo för egna klienter som vi kan råda till ett sundare leverne, bättre hälsa, behaglig form och en högre välbefinnande!
NU vill jag jobba!
söndag 13 september 2009
Längtar hem!
Har inte ens gett mig iväg än men längtar redan hem. Åker till Stockholm för andra och sista omgången av kostrådgivarutbildningen vid 6 imorgon bitti o stannar till fredag em. Är ju där av en skitkul anledning och bor bra och nära hos my friend Bengo. Men JAG VILL VARA HEMMA!
söndag 6 september 2009
Vem ger Mig rätten?
Vem är Jag att bli sur när kunder försöker pruta? Vem är Jag att promt säga att det är angivet priset som gäller?... när jag Själv prutar på både soffa, soffbord och tv?
Hahahahahahaha
Hahahahahahaha
torsdag 3 september 2009
Fantastisk!
Är nu i Sthlm o utbildar mig till kostrådgivare, min dröm! Bra föreläsare, bra information, trevliga kursare och så vidare. Det jobbiga är att sömnbristen i helgen inte riktigt vill släppa taget om mig o jag hinner aldrig riktigt få tillbaka vilan jag tappade. Men jäkla kul anledningar att få brist på sömn av. I fredags flyttade vi till vår fina stora lägenhet i Ladis och kunde inte sluta packa upp o fixa förrän 3 på natten. I säng, slockna, vakna 5 timmar senare, upp o fortsätta fixa. Kvällen bjöd på en riktigt kul och trevlig kräftskiva och en ca 2 timmar lång cykeltur hem pga att vår käre granne och vän Kims kedja inte riktigt var sugen på hemgång än. SÅ 4 på natten anlände vi hem i stugan, sova och samma visa nästa morgon, upp klocka 8 för att fixa lya. Underbart! ;) Ja, därav sömnbristen.
Veckan är ändå superbra då jag hela tiden närmar mig mitt mål, att bli kostrådgivare OCH imorgon får jag komma hem till nya bostaden och njuta av några glas röda med min fina sambo på vår fina balkong.
Veckan är ändå superbra då jag hela tiden närmar mig mitt mål, att bli kostrådgivare OCH imorgon får jag komma hem till nya bostaden och njuta av några glas röda med min fina sambo på vår fina balkong.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Helena
- 33 år ung, bor i Örebro med min underbara sambo Andreas och våra underbara barn Leon och Mila. Är utbildad hälsoutvecklare, diplomerad kostrådgivare och massör, men är för tillfället mammaledig och snart arbetssökande. Bloggar om händelser ur mitt liv, vardag som fest, och en del andra viktiga och oviktiga tankar. Riktigt nischat.