onsdag 29 juli 2009

Mycket vill ha mer..

Om en månad lämnar vi min fina 2a som jag hållt väldigt kär i 2,5 år för att flytta in i vår gemensamma 3,5a på 88 kvarre, yeah!, i Ladugårdsängen. I o med detta har vi bestämt att vi ska köpa nya möbler. Då var det soffa, soffbord och matgrupp som hades i åtanke. Eftersom vi aldrig kommer iväg till möbelaffärerna då någon av oss alltid jobbar så måhända att vi sitter där i nya lyan utan varken nånstans att äta eller sof(f)ta då det kan ta upp till åtta veckor att få hem grejer. Men, det var inte det jag skulle säga utan nu när jag har börjat gå i köpartankar verkar inget stopp för min kreativitet, fantasi och inredningsförmåga existera. Hela tiden kommer jag på nya grejer vi MÅSTE ha, sånt man inte KAN klara sig utan! Har sett en skitsnygg lampa vi måste ha över soffbordet, en en-meters klocka (skitsnygg!) vi måste ha på köksväggen, en stor häftig tavla vi ska ha över soffan, asnajsa balkongstolar med bord och så vidare! Men förutom de nytpåkomna måste-ha-grejerna så har jag hittat en superfin matgrupp för 18 000 och en soffa för 20 000.



Vem vill ge mig 50 000 så att vi har råd med detta, plus en platt-tv, ljudsystem o några fler roliga kanaler?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
33 år ung, bor i Örebro med min underbara sambo Andreas och våra underbara barn Leon och Mila. Är utbildad hälsoutvecklare, diplomerad kostrådgivare och massör, men är för tillfället mammaledig och snart arbetssökande. Bloggar om händelser ur mitt liv, vardag som fest, och en del andra viktiga och oviktiga tankar. Riktigt nischat.