onsdag 8 april 2009

spikmattan

Shaktin jag suktat efter sen min rygg började ledsna köpte jag till slut igår. Men aj som F vad ONT den gjorde! Men tydligen värre för mej än för många andra jag känner som testat. Första sju minuterna tänkte jag att nej, jag lämnar tillbaka den! Men sen gick den värsta värken över och det gjorde bara... ont. Låg väl där en kvart innan jag gav upp. Några timmar senare gav jag den en ny chans och det var ungefär lika illa. Idag däremot, alldeles nyss, la jag mig på den igen och bara efter någon minut var det lite skönt. Ont såklart men mer ontskönt och när tjugo minuter gått kände jag att nepp, jag vill ligga kvar en stund. Skulle faktiskt kunnat somna, helt ärligt! Och effekten den gav var ungefär som en power nap. De trötta känslorna, förmodligen orsakade av pluggstress, lossnade och jag kände ett lugn.

Hur det går med ryggen är ett annat kapitel.

1 kommentar:

  1. Shit, vad skumt! Jag har undrat över de där spikmattorna. Du får berätta hur det blir med ryggen då! Kram:)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
33 år ung, bor i Örebro med min underbara sambo Andreas och våra underbara barn Leon och Mila. Är utbildad hälsoutvecklare, diplomerad kostrådgivare och massör, men är för tillfället mammaledig och snart arbetssökande. Bloggar om händelser ur mitt liv, vardag som fest, och en del andra viktiga och oviktiga tankar. Riktigt nischat.