..började dock hemskt med att jag sålde en möbel som tappades i trappen ner och gick i tusen bitar (eller kanske sju). Dåligt samvete och ont i hjärtat.. ingen bra affär..
Dock kom min Andreas med ett mycket fint förslag igår, om att vi kunde åka ut i skogen o gå lite idag, så att Wilma kunde springa lös och bli riktigt trött och lugn för en stund. Vi satte oss därför efter möbelolyckan i bilen och styrde mot landet. Kände oss som två pensionärer på lördagsutflykt när vi bara åkte längre o längre bort längs landsvägen innan vi till slut parkerade bilen någonstans några mil söder om Örebro. Vart vet jag inte, men det blev en riktigt lyckad tripp. Vi gick längs grusväg, över åker, över kalhygge, över bäck, kastade lite pinnar till Wilma och la oss och njöt av stunden på den leriga mossan. Uppfriskade, småhungriga och döskitiga åkte vi hem och förmiddagsincidenten var ett minne blott :).
Naturupplevelser rekommenderar jag nu varmt för stressade, rastlösa, sorgsna, glada, trötta, pigga, negativa, positiva, stora som små, ja ALLA. Det är faktiskt som terapi för själen för att tala utifrån egen erfarenhet! :D
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Helena
- 33 år ung, bor i Örebro med min underbara sambo Andreas och våra underbara barn Leon och Mila. Är utbildad hälsoutvecklare, diplomerad kostrådgivare och massör, men är för tillfället mammaledig och snart arbetssökande. Bloggar om händelser ur mitt liv, vardag som fest, och en del andra viktiga och oviktiga tankar. Riktigt nischat.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar