måndag 9 mars 2009

Förlåt HM..

I hela mitt vuxna liv har jag bojkottat HM, vägrat skaffa kort där eftersom det enda jag köper typ är enstaka sminkprylar. Sen jag var 18 har jag köpt max tio plagg där. Jag är ingen shoppare och avskyr att gå och bläddra bland kläder, verkligen leta för att se om det finns nåt för mej. Nej tacka vet jag butiker där jag går in och ser en snygg tröja på väggen - den tar jag! Men.. nu har jag varit på jakt efter vanliga mysbrallor (som sitter ok) i ett halvår, för att ha hemma, letat i varenda sportaffär plus åhlens, bikbok och sådana affärer. Hur svårt aka det vara att hitta??? Idag tänkte jag, varför inte ge HM en chans.. kan ju i alla fall gå in och titta. Efter fem minuter står jag med sju diverse plagg över armen, går in i provhytten, provar. SEX!! Sex av sju sitter perfekt!! Men eftersom jag bara var ute efter mysbrallor, och min månadsbudget närmar sig nollan mitt i månaden, så håller jag i plånboken och nöjer mig med två par av den eftersökta varan. Strongt! Det första jag säger när jag kommer till kassan är: "jag skulle vilja skaffa ett klubbkort".
Haha, HM tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
33 år ung, bor i Örebro med min underbara sambo Andreas och våra underbara barn Leon och Mila. Är utbildad hälsoutvecklare, diplomerad kostrådgivare och massör, men är för tillfället mammaledig och snart arbetssökande. Bloggar om händelser ur mitt liv, vardag som fest, och en del andra viktiga och oviktiga tankar. Riktigt nischat.