lördag 14 mars 2009

smak av föräldraskap

Börjar förstå hur det är att vara mamma nu. Det började igår kväll när jag kom hem från kvällspromenaden med Wilma o skulle hälla upp ett gott glas rött vin och sätta mig tillrätta i soffan för en skön kväll. Såg att Wilma plötsligt hade stora knölar/utslag runt hela halsen, på hakan, lite på bakbenet och på huvudet. Förtvivlad ringde jag jourhavande veterinär som sa att det förmodligen var en allergisk chock. Jag var rädd att det skulle bli likadant på insidan av kroppen, i svalget, så att hon skulle kvävas. Vet. sa att blir det värre så får jag komma med henne. Mitt problem var bara att hon befanns sig typ åtta mil bort! Börjar hon svullna på insidan så skulle jag ju inte hinna. Jag fick i alla fall skippa mitt vin och hålla ett öga på W hela kvällen.

I morse hade det nästan lagt sig helt, så vi gav oss ut på en långprom innan jag skulle iväg på yoga. Efter 20 min såg jag att hon var helt bubblig under hals och på haka igen, så fort som fanken hem, av med koppel, avboka yoga, söka upp vet.. som inte verkar finnas inom fem mils radie en lördag, stuva om mina planer där dagens viktigaste uppdrag blev att köpa ett nytt icke-sjukdomsalstrande koppel..

Nu vet jag hur ni har det småbarnsföräldrar! Mycket jobb, en del oro men vääääldigt mycket kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
33 år ung, bor i Örebro med min underbara sambo Andreas och våra underbara barn Leon och Mila. Är utbildad hälsoutvecklare, diplomerad kostrådgivare och massör, men är för tillfället mammaledig och snart arbetssökande. Bloggar om händelser ur mitt liv, vardag som fest, och en del andra viktiga och oviktiga tankar. Riktigt nischat.